Weer van adres verandert, nu wonen we weer in de barakken met 10 man op een kamer. Van Loon kwam vanmorgen op de fabriek zeggen dat we moesten verhuizen. Wij gingen nu vrij vragen omdat het 's avonds zo vroeg donker is, maar toen Meister Strohm, Haldoorn opbelde wist deze van niets. Wij toen naar Haldoorn, daar werd bevestigd dat we moesten verhuizen, maar dat moest na 16:15 uur gebeuren. Natuurlijk werd dat in het donker werken. Tommy [Brettschneider] hielp ook nog en had een trekwagentje mee gebracht. Hopeloos smerig in de barak. we moesten onze strozakken meenemen, maar die van mij was intussen al gepikt. Het water werd om 6:00 uur afgesloten, omdat de leiding nog niet in orde is van het bombardement. Vanmorgen was er al in ons lager een auto gekomen en wou men de kasten maar eenvoudig opladen en de koffers. Maar de aanwezige jongens maakten natuurlijk bezwaar en toen hield men daarmee op.
Ik stond mij voor de tijd in het waslokaal te wassen toen Strohm boven kwam, hij zei: " Das hatte ich nicht von Ihnen gedacht", daar bleef het bij. Het was de eerste maal dat ik mij boven waste, ik deed het altijd thuis, maar daar is momenteel geen water. Twee strozakken opgescharreld op Lindenhof, nu behoef ik niet meer op de planken te liggen. Het licht was in drie Stuben stuk, maar dat heeft een van de jongens gemaakt. Er is rondgezegd dat we vanavond niet op de openbare weg mogen komen en tot nader order is het nu zo: totaal niet meer in Kassel komen en na vieren ook niet meer in Ober- en Niederzwehren. Alleen nog van de fabriek naar huis. Maar je mag denkelijk wel de bergen in wandelen. Dat zal misschien wel wezen om het uitbreken van ziekten tegen te gaan, met al die massagraven in Kassel. Men vertelde al dat de schuilkelders onder de ruïnes met een vlammenwerper uitgebrand worden om zo de lijken te vernietigen.