Als het zo doorgaat zijn we gauw kapot, gisterenavond weer een keer alarm. We zaten er gewoon op te wachten. Hopeloos vol was het nu in de tunnel, terwijl die tramwagons ook een hoop plaats gebruiken en het is nog gevaarlijk ook. Vanavond kregen we weer plotseling licht, een heel gejuich ging er op. Wel laten we 's nachts nog een nachtwacht lopen van twee man, want men kon ons niet garanderen dat de sirenes in orde waren. Verschillende pamfletten heb ik gelezen die door de Engelsen uitgeworpen zijn en waarin het Duitse volk aangeraden wordt de strijd te staken, want dat anders stad na stad vernield zal worden en dat Duitsland toch niet bij machten is dat af te weren. Ik heb er zaterdag in de stad ook één gevonden. Rekmans is plotseling teruggekomen, die hadden ze naar een kazerne gebracht omdat z'n ogen niet in orde waren. Hij heeft het daar zeer goed gehad.
Maandag 25 oktober 1943