Op de planken geslapen. Vanmorgen geen licht en water. Sommige jongens gisteravond geen eten gehad omdat het op was. Er zijn jongens geweest die in de kelder moesten slapen omdat ze een keer hadden "blauw" gemaakt. Het laatste bombardement had ik wel verschrikkelijk gevonden, maar nu dat je weer die ellende meemaakt, kom je toch weer langzamerhand op je oude gedachten terug van: "Laten ze maar in poeder gooien".
Vrijdag 29 oktober 1943