Eergisterenavond hebben we twee uur luchtalarm gehad en gisterenavond vier uur en vijf minuten, van tien over half acht tot kwart voor twaalf. We hadden pas onze watersoep op, welke ditmaal wel buitengewoon slecht was toen het alarm ging. Na eerst nog een tijdje binnen gezeten te hebben, zijn we de kelder ingegaan. Er werd even daarna namelijk geschoten. Na een tijdje ging het licht uit. Na enige tijd zijn we er weer uitgegaan. Toen op een gegeven moment kwam er een stroom overvliegers, welke wel een uur lang aanhield. Je kunt er op rekenen dat die weer heel wat in diggelen gegooid hebben. Er werd nu niet opgeschoten, ze zaten misschien te hoog. Ook toen zijn we nog even de kelder in geweest. Om kwart voor twaalf kwam het veilig signaal. Je gaat hier langzaam maar zeker kapot, maar om zekere redenen kan ik toch met genoegen op deze avond terugzien.
Vrijdag 19 november 1943