Gisterenavond bij Krätzer geweest om een motor te wikkelen. Hij zei ook dat Henk [Leenhoven] zich meer moest wassen. Een privaatankertje voor de 2e maal kapot.
Sinds enige dagen moeten de Ausländers in Hal 2 eten. Hopeloos dat schelden en schreeuwen, vooral tegen de Italiaanse krijgsgevangenen. Die worden zelfs geslagen. Sommige hallen moeten nu ongeveer 10 minuten lopen voordat ze in de kantine zijn van hal 2 en dan moeten ze nog een 10 minuten in de rij staan.